Lokale vindbaarheid verhogen in bijvoorbeeld Rotterdam?

Zeg het met de verpakking
11 juli 2019
Binnenkort op de beurs staan? Bereid je goed voor
18 juli 2019
Alles

Lokale vindbaarheid verhogen in bijvoorbeeld Rotterdam?

Je hebt waarschijnlijk een uitgebreide marketingstrategie voor je merk. Maar bevat jou marketingplan ook Google Maps? Een van de meest voorkomende marketing- en lokale SEO-trends is ‘Google Maps Marketing.’ Google Maps-marketing helpt om de zichtbaarheid in Google Maps en in het Google lokale zoekresultaten te vergroten. Bij het vergroten van lokale SEO is het gebruik van Google Maps van groot belang wanneer jou klanten of potentiele klanten proberen jou bedrijf te vinden. Maar waar begin je? Hoe plaatst je je bedrijf op Google Maps? En hoe kun je Google Maps gebruiken om de zichtbaarheid te vergroten? Hier lees je enkele tips over hoe je Google Maps-marketing gebruikt, zodat klanten jou gemakkelijk kunnen vinden.

Gebruik de 360 Virtual Tour-functie
Wanneer u de zichtbaarheid van jou bedrijf verhoogt, speelt een sleutelfactor de 360 virtuele rondleiding op Google Maps. Deze functie helpt de waarde voor je merk te vergroten; klanten kunnen je bedrijf bekijken en je mooie winkel of kantoor zien voordat ze zelfs maar een voet binnen zetten. Op deze manier worden ze al voren naar jou toe te komen ingelicht in het weten waar je bent en waar je merk over gaat. Klanten hebben niet alleen online toegang tot jou winkel, ze kunnen dit op elke gewenste dag of tijd doen.

Lokale klanten zoeken bedrijven op Google Maps
Stel je bent op zoek naar een bepaalde winkel in Rotterdam, oftewel een lokale zoekopdracht. Je kunt natuurlijk naar een populair deel van de stad rijden en hope dat hetgene wat jij zoekt daar te vnden is. Maar waarschijnlijk merk je dat je de Google Maps-app opent en een trefwoord zoekt in plaats van er zo maar heen te rijden. Uit statistieken blijkt dat klanten Maps gebruiken om bedrijven te vinden gedurende 44% van hun zoekopdrachten, en Google Maps is een van de meest gebruikte smartphone apps. Google heeft het voor klanten gemakkelijk gemaakt om naar bedrijven in hun omgeving te zoeken. Ze kunnen jou bedrijf altijd vinden via jou website of sociale media, maar klanten zoeken meestal via Google Maps om te ontdekken wat er in de buurt is.

Voordelen van het claimen van jouw bedrijf
Gevestigde bedrijven worden automatisch toegevoegd aan de lokale directory van Google. Maar met behulp van SEO-strategieën zoals de virtuele 360-rondleiding dien je je bedrijf nog te claimen. Wat zijn de voordelen van het claimen van jou bedrijf op Google? Door jou bedrijfsinformatie, adres, telefoonnummer en sociale media toe te voegen, kun je de branding van jou merk verbeteren. Je kunt het bedrijfslogo en foto’s van je bedrijf toevoegen om de zichtbaarheid en geloofwaardigheid te vergroten. Als jou bedrijf nieuw is, wacht dan niet tot Google je bedrijf heeft gevonden. Voeg je bedrijf onmiddellijk toe aan de lokale directory van Google.

Wil je hier hulp mee?

Schakel een internetbureau uit Rotterdam in om jou hierbij te assisteren! Zorg er voor dat Google Maps in jou strategie is opgenomen!

Comments are closed.