Wel of geen online marketing bureau inschakelen?
25 april 2019
Zeg het met de verpakking
11 juli 2019
Alles

Waarom SEO uitbesteden?

SEO, ook wel zoekmachineoptimalisatie genoemd, is van cruciaal belang als je hogere posities wilt behalen binnen de zoekmachine Google. Het zorgt er dus voor dat jouw website beter wordt gevonden, wat uiteindelijk zal leiden tot meer conversie. Dit is het resultaat dat je wilt bereiken met een webshop. Steeds meer bedrijven zien de waarde van online marketing en met name zoekmachine optimalisatie in en besluiten dan SEO uit te besteden.          

Hoe gaat SEO precies in zijn werking?

SEO campagnes zijn campagnes die veel tijd en energie vergen. Hierbij is het niet zomaar een eenmalige uitvoering. Het is een maandelijks proces waar je continue aandacht aan moet besteden. Als je zelf niet op de hoogte bent van de laatste ontwikkelingen, dan zal jij niet de gewenste resultaten behalen die jij voor ogen hebt. Om deze reden is het altijd de vraag: seo zelf doen of uitbesteden? Als je besluit om zoekmachine optimalisatie uit te besteden, dan weet je zeker dat een SEO specialist aan de slag gaat aan jouw campagne. Hiermee vergroot je de kans op succes van jouw webshop.

De voordelen van SEO uitbesteden

SEO uitbesteden heeft veel voordelen. Als eerste is het grootste voordeel dat kennis een vereiste is voor het laten werken van SEO campagnes. Je kunt ervoor kiezen om een specialist in te huren die voor jou komt werken, maar hier krijg je te maken met allerlei arbeidsrechtelijke situaties. Om dit te voorkomen is het verstandig om jouw campagne door een SEO specialist uit te laten voeren. Hierbij weet je zeker dat de meest up-to-date informatie wordt toegepast voor jouw campagne.

Naast dat kennis een vereiste is, is het ook belangrijk dat jij de focus kan leggen op waar je echt goed in bent. Dit is natuurlijk erg prettig, als je besluit om SEO uit te besteden. Hierdoor hou je meer tijd over voor jouw werkzaamheden die echt geld opleveren. Dit is natuurlijk erg prettig en zeker aan te raden.

Zijn er ook risico’s bij het uitbesteden van SEO?

Een online marketeer is geen beschermd beroep en daarom zijn er veel online marketing cowboys in de markt. Hierbij gebruiken verschillende bedrijven fouten methodes die een negatieve impact creëren voor jouw website op het gebied van de vindbaarheid. Dit wil je altijd voorkomen en daarom is het verstandig om vroegtijdig deze cowboys te signaleren. Hierbij is het goed om eerst een kennismakingsgesprek aan te gaan en te vragen naar daadwerkelijke resultaten. Hierdoor weet je zeker wat de partij in huis heeft en of ze de beloftes ook daadwerkelijk kunnen waarmaken.

Wantrouwen wordt dan ook als grootste risico gezien als je besluit om SEO uit te besteden. Het is daarom ook verstandig om transparante afspraken met het bedrijf te maken. Zo moet je wekelijks inzicht kunnen krijgen in de werkzaamheden die zijn verricht. Hierdoor weet je precies wat er gebeurt en kun je vroegtijdig eventuele negatieve werkzaamheden signaleren. Het is ook zeker aan te raden om diverse bedrijven met elkaar te vergelijken. Op deze manier kun je zo achterhalen welk bedrijf te vertrouwen is en welke niet.

 

Comments are closed.