Wel of geen online marketing bureau inschakelen?

Waar let je op bij het aanschaffen van een werkbroek?
4 april 2019
Waarom SEO uitbesteden?
23 mei 2019
Alles

Wel of geen online marketing bureau inschakelen?

De meeste ondernemers met een bedrijfswebsite weten zelf weinig van online marketing af. Het eerste wat je kunt doen is een online marketing bureau inschakelen. Het probleem is dat de prijzen hoog liggen, er van alles beloofd wordt en je niet altijd weet wat je ervoor terug krijgt. In dit artikel leggen we uit wat een online marketing bureau precies voor je kan betekenen en of het wel of geen goed plan is er eentje in te schakelen.

Wat kan een online marketing bureau voor je doen?
Zoals de naam het al zegt kan een online marketing bureau alles voor je doen op het gebied van online marketing. Er zijn bepaalde bureaus gespecialiseerd zijn bijvoorbeeld Google AdWords of SEO. Hoe dan ook, het doel van een online marketing bureau is om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Dit kan op verschillende wijzen: SEO, adverteren of via sociale media. Een online marketing bureau houdt zich bezig met het creëren van content, verbeteringen doorvoeren aan je website, nieuwsbrieven versturen of een AdWords campagne inrichten.

Ben ik gelijk duizenden euro’s kwijt aan een bureau?
De meeste ondernemers gaan er vanuit dat ze gelijk duizenden euro’s kwijt zijn wanneer ze een online marketing bureau inschakelen. Dit hoeft niet zo te zijn wanneer je niet alles uitbesteedt. Je kunt er bijvoorbeeld voor kiezen om zelf de content te creëren, terwijl je je laat adviseren door een online marketing bureau. Online marketing specialisten zijn beter in staat om te bepalen hoe een website verbeterd moet worden. Vervolgens maken ze een plan waarbij je de keuze hebt om de uitvoering ervan zelf te doen of uit te besteden.

AdWords, dubbele kosten!
Wanneer je een online marketing bureau inschakelt voor AdWords dan ben je dubbele kosten kwijt. Je betaalt geld aan Google en daarbij aan het AdWords bureau. Toch zijn wij van mening dat dit geen verspild geld is. Als je niet weet hoe AdWords werkt kun je eenvoudig veel geld verspillen. Met de hulp van een online marketing bureau betaal je meer, maar is de kans om een return in investment ook groter.

Comments are closed.